Politik dan Pilihanraya

Pengundi hantu diminta tidak mengundi

PENGKALAN PASIR, 4 Dis (Hrkh) - Para pengundi hantu diminta membatalkan hasrat mereka untuk mengundi dalam pilihan raya kecil Dun Pengkalan Pasir kerana tindakan ‘menipu’ itu adalah haram.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali berkata, mereka juga perlu menyedari bayaran lumayan yang diberikan oleh pihak lawan untuk menjatuhkan PAS bukan sahaja tidak adil, sebaliknya rezeki yang diperolehi mereka tidak halal.
”Sanggupkah kita memakan hasil tersebut atau memberi rezeki berkenaan kepada anggota keluarga kita hasil dari penipuan yang kita buat,” ujarnya.

Ketika memberikan peringatan berkenaan, Lo’ Lo’ seterusnya memberitahu, beliau difahamkan seorang pengundi hantu akan dibayar sekurang-kurangnya RM1,000 tiap seorang untuk mengundi calon BN dalam pilihan raya ini.

Tambahnya, sanggupkah pengundi hantu terbabit berbuat demikian sehingga calon PAS kalah walhal hakikatnya Dun berkenaan masih kekal di bawah parti berkenaan.

“Ingatlah, baik-baik pesan saya ni sama ada makcik, pakcik atau apa sahaja yang ditugaskan sebagai pengundi hantu hendaklah membatalkan hasrat tersebut sekiranya tidak ingin dipersoalkan di akhirat nanti,” ujarnya lagi.

Sehubungan itu, beliau menyeru para suami supaya menasihati isteri masing-masing agar tidak diperalatkan oleh mana-mana pihak sebagai pengundi hantu.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mendakwa pengundi hantu hanya imaginasi PAS dan ianya tidak wujud sama sekali

0 Comments:

Post a Comment

<< Home