Politik dan Pilihanraya

Mana satu nak nak ku pangkah dalam PILIHAN RAYA nanti?

Dihantar Oleh : annas

"Assalammualaikun Wrhm.Hwrkth.

Susah juga nak menilai yang mana satu jalan terbaik,sama ada nak pergi mengundike? atau berdiam diri je, tengok apa yang berlaku di depan mata. Tapi.. bila difikirkan balik dan rasa tanggung-jawab sebagai warga Malaysia perlu juga mengundi ni,inikan hak kita sebagai rakyat yang diberi kebebasan dalam menyokong, memilih, mengangkat, mendampingi, memberi amanah dan kepercayaan untuk memimpin negara kita.

Nak undi siapani ? nak pilih parti mana ni ? Takut juga terpangkah salah,buruk padanya.Pilihan Raya sekali je,takkan 2 kali,3 kali atau banyak kali selama 5 tahun.Lama juga...ya.

Kita nak undi yang mempertahankan maruah bangsa kita,mengangkat martabat dan kebenaran Islam,menyatukan rakyat berbilang-bangsa,budaya dan adat resam dan ada banyak lagi...

Nak memangkah kertas undi bukan susah,ambil pen dan kertas kemudian pangkah X.Tapi nak pilih siapa orangnya,apa partinya,susah juga ya.
Ada pengundi suka orangnya,partinya tak minat.Ada pengundi partinya tersangat minat,tapi calonnya....susah juga ya.Nak pilih macam mana ni.Nanti silap pangkah menyesal pula.Tunggu lagi 5 tahun,lama pulak tu..

Dekat pilihan raya ni,macam-macam janji,macam-macam nak buat projek,nak bangunkan itulah,nak bina inilah,nak yang itulah nak SEMUA KOT.kita sebagai rakyat harus berhati-hati dan berfikiran terbaik dalam memilih Pemimpin untuk mentadbir bumi Malaysia ini.

Silap pangkah macam mana pula ? Dalam kempen macam-macam nak dibuat,tapi bila selesai dan dapat kemenangan macam mana pula,Janji perlu dikotakan jangan biarkan rakyat tertunggu-tunggu..

Parti mana yang nak ku pilih? NAK ikut mereka takut pula tersilap langkah,nak pilih yang ini,boleh juga.Nak sertai yang itu,tak pasti pula...habis macam mana ni....nanti tak pilih yang terbaik,habis....menyesal menangis tiada kesudahan,ambil tisu lap je lah.Apa boleh buat,
Lain Kali PILIH yang boleh membina satu kehidupan kedamaian,membangun secara terbaik,bertolak-ansur dan teramat penting berlandaskan Alquran dan Sunnah.barulah Malaysia terbest.
Pilihan Raya agaknya bila?

Buat masani kita perlu memberi laluan.....macam-macam laluan yang terbina.Nanti esok bila dah bubar...kita berfikir secara matang dan terbuka luas dalam memilih Pemimpin yang terbaik.Mengotakan janji-janji membangunkan tanah ini dengan memegang satu AMANAH untuk rakyat ,Menghancurkan kemungkaran dan yang sewaktu dengannya,Membina semangat perpaduan bangsa dan memerintah berlandaskan undang-undang Islam melalui Alquran dan Sunnah.

NAK mengundi lah ni...nak pangkah mana?
Baik aku solat hajat dulu,
Dalam hati dah ada nak dipilih mana satu,cuma TAK NAK menyesal dan tersalah jalan...
Penilaian yang terbaik dalam berbagi parti dah banyak,kali ini kita pastikan mana jalan yang TERBAIK .

uNDI TU RAhsia....apa-apa pun boleh jadi rahsia..
cuma..aku nak pastikan keluarga aku pilih mana yang terbaik untuk dulu,kini dan SElama-lamanya.

Undi Hak KITA."

www.tranungkite.net

0 Comments:

Post a Comment

<< Home