Politik dan Pilihanraya

BOGEL..BOGEL...BOGEL...siapa lagi akan dibogel..

Oleh WAN NORDIN WAN YAACOB (Harahdaily.net)

BOGEL...BOGEL...isu bogel memanglah tak asing lagi meniti setiap bibir rakyat Malaysia dari yang muda hinggalah kepada yang tidak bergigi..Yang buta mahupun yang celik, sama-sama bincangkan isu bogel.

Kalau dulu, bogel dikaitkan dengan tayangan video lucah atau web porno..tetapi hari ini isu bogel dalam pengawasan pihak berkuasa, yang terlibat dalah anggota pihak berkuasa, yang mengarahkan juga anggota atasan pihak berkuasa.
Kalau dulu, kita semua mengharapkan pihak berkuasa yang bertindak terhadap banjingan yang menjualahan bogel atau lucah..hari ini pihak berkuasa yang menjadi dalang kepada tersebarnya klip video wanita Melayu yang dipaksa bogel sambil ketuk ketampi di dalam tahanan Balai Polis Petaling Jaya..

Bukan calang-calang rakaman video, dengan menggunakan teknologi terkini, kaedah intipan yang cukup hebat, tetapi tidak memerlukan kepada kamera video yang terlalu canggih seperti si pembuat video lucah, hanya perlu kuasa di tangan...sedikit kuasa yang rakus dengan nafsu serakah yang tanpa mengira siapa menjadi mangsa....

Semuanya dirakam, dari aksi mencangkung hinggalah sesudah memakai coli..Inilah kerjanya setelah dibayar gaji yang setiap tahun naik dan terus naik.Mentaliti terus menurun... Tak terfikirkan insan ini jika yang dirakam itu adalah saudara mara mereka, atau mungkin isteri mereka?Buat sesuka hati..

Alah, pak menteripun menyebelahi mereka..nak buat macam mana..salah masih dipandang sebagai tidak..inilah pengkhianatan tertinggi kepada bangsa sendiri, salahnya wanita itu hanya disyakki sebagai penagih dadah ketika ditahan polis di Damansara terdahulu sebelum itu..meskipun begitu wanita itu belum dibuktikan bersalah.

Yang membela terus dituduh penderhaka, tetapi yang membuat angkara tidak pun disalahkan, mahupun dikecam..Dalam isu ini, pihak berkuasa perlu lebih prihatin mendidik anggotanya supaya hormat dan ada rasa simpati kepada tahanan meskipun mereka itu mungkin sekali bersalah.

Sementara pihak pemerintah perlu peka kepada isu sebegini, kerana ianya boleh mengugat kesejahteraan dan kedamaian hidup bermasyarakat..

Jangan selepas pada kes ini, akan timbul lagi satu kes bogel sudahlah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home