Politik dan Pilihanraya

Pertemuan Pemuda PAS dan Umno Turut Disertai Beberapa Parti Lain

KUALA LUMPUR, 21 Okt (Hrkh) - Pertemuan antara Pemuda PAS dan Pemuda Umno yang dirancang lebih sebulan lalu turut akan disertai beberapa pergerakan pemuda dari parti komponen Barisan Nasional (BN) dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).Menurut wakil Pemuda Umno, Idris Haron pertemuan yang dirancang akhirnya mendapat perhatian beberapa pergerakan pemuda parti komponen BN yang lain seperti Kongres India Malaysia (MIC), Pertubuhan Cina Malaysia (MCA) dan Parti Bersatu Dayak Sarawak (PBDS).
`
Sementara NGO yang akan terlibat setakat ini ialah dari Majlis Belia Malaysia (MBM), katanya.
`
Beliau yang juga ahli Parlimen Tangga Batu berkata demikian ketika ditemui di Parlimen di sini baru-baru ini.
`
Menurut beliau, setakat ini kedua-dua pihak (Pemuda PAS dan Umno) masih lagi berbincang berhubung format pertemuan selain intipati kepada pertemuan itu.
`
Setakat ini katanya pokok perbincangan dalam pertemuan itu berkisarkan kepada isu masalah sosial belia terutamanya gejala penagihan dadah.
`
Begitupun, Idris secara tegas menyatakan bahawa pertemuan itu bukanlah gelanggang untuk sesiapa menyatakan soal benar mahupun salah, tetapi lebih kepada mencari jalan menyelesaikan permasalah belia mutakhir ini.
`
"Kita tidak mahu lagi menyuarakan soal siapa salah siapa benar atau menunding jari.Ini masalah belia yang perlu semua pemimpin belia berbincang untuk menyelesaikannya," katanya lagi.
`
Dalam hal yang sama, beliau juga memberitahu Harakah bahawa pertemuan itu turut akan diserikan dengan hiburan untuk menarik lebih ramai remaja dan belia menyertainya.
`
Bagaimanapun ketika diminta menyatakan tarikh pertemuan Idris hanya memberitahu pertemuan akan dijalankan setidak-tidaknya selepas sambutan Hari Raya Puasa. - WAN NORDIN WAN YAACOB

0 Comments:

Post a Comment

<< Home