Politik dan Pilihanraya

Muslimat PAS Anggap Rafidah Aziz Sudah Tidak Relevan

Timbalan Ketua Muslimat PAS Pusat, Dr Lo’ Lo’ Ghazali berkata, sudah sampai masanya Wanita Umno mengambil satu langkah proaktif untuk menggantikan ketuanya.
`
Ini katanya, kepimpinan Wanita Umno yang diketuai Dato’ Seri Rafidah Aziz tidak relevan malah kepimpinan yang ada sekarang bukan saja menjatuhkan imej Wanita Umno tetapi pimpinan wanita keseluruhannya. Katanya, Rafidah yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri banyak menimbulkan kemelut yang tidak ada penyelesaian.
`
Ini dakwanya isu permit import (AP) yang dihadapinya kerana tidak ada ketelusan dan tidak ada ketegasan di pihak Perdana Menteri, Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi sendiri.
`
Malah sebagai seorang menteri, Rafidah tidak menunjukkan tanggungjawab atas isu AP sehingga ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) melahirkan rasa tidak puas hati mereka.
`
Selain itu katanya, tindakan Rafidah yang menangis di khalayak ramai (publik), sangat emosional menunjukkan memang tepat orang kata selama ini pimpinan wanita emosional.
`
“Selama ini kita cuba menyanggah dan sekarang ini kita tidak boleh kata apa-apa lagi.
`
“Apatah lagi ketua mereka dua kali menunjukkan emosinya, satu menangis dan satu lagi memeluk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di tengah-tengah orang ramai,” katanya.
`
Beliau berkata, sikap yang ditunjukkan Rafidah sangat memalukan.
`
Beliau juga membidas kalangan pimpinan wanita sendiri yang dilihat cuba pertahan dan melindungi Rafidah.
`
Katanya orang bawahannya tidak perlu menjaga Rafidah sebaliknya Rafidah yang menjaga mereka.
`
Sepatutnya orang di bawahnya lebih bijak dan katanya, wanita Umno jangan terlalu emosional mempertahankan ketua mereka.
`
“Lihatlah bagaimana muslimat PAS berani membuat pertukaran ketuanya dan ia tidak pun timbul masalah, kerana yang penting mereka ada wibawa sebagai pimpinan wanita,” katanya lagi.
`

0 Comments:

Post a Comment

<< Home